Okulumuz öğretmenlerinden Mehmet YILDIRIM' ın ortağı olduğu proje; "Coding between play and didactic activity"
The project will aim to raise awareness of the main strategies and to use coding also through information technologies. Coding is the computer programming with which, through particular methodologies, through creativity, emotional involvement and fun, we can teach children.
Why teach children programming? Certainly not to ensure their future as programmers, but to make them active and aware in the use of technologies.
But more importantly, coding appears to be the most effective avenue for the development of computational thinking. Coding easily allows teachers to apply computational thinking in teaching practice in a more explicit and conscious way.
Computational thinking is a method of reasoning, thinking with an algorithmic approach - or method - to solve problems in every area of life, to find innovative and creative solutions to everyday problems.
Starting from the difference between a human being and a robot, we want to understand the close link between robots, coding and Computational Thinking, through the game and the practice of coding. "The body lives the experiences of the mind because the child thinks, acts to program and carries out the operations with his body, then reflects and with the mind and with the language, he compares the forecast and what really happens". So it seems necessary to make the acquisition of Computational Thinking, through coding and educational robotics, interesting, fun and engaging thanks to practical, immersive and interactive paths, even in unplugged activities of which girls and boys immediately and intuitively grasp the value, through learning by doing, error teaching (debugging) and the construction of algorithms
The project will follow the European campaigns of Europe Code Week and Program the Future.
Proje, ana stratejiler hakkında farkındalık yaratmayı ve kodlamayı bilgi teknolojileri yoluyla da kullanmayı hedefleyecektir. Kodlama, belirli metodolojiler aracılığıyla, yaratıcılık, duygusal katılım ve eğlence yoluyla çocuklara öğretebileceğimiz bilgisayar programlamasıdır.
Neden çocuklara programlamayı öğretmelisiniz? Kesinlikle programcılar olarak geleceklerini sağlamak için değil, onları teknolojilerin kullanımında aktif ve bilinçli kılmak için.
Ancak daha da önemlisi, kodlama, sayısal düşünmenin gelişimi için en etkili yol olarak görünmektedir. Kodlama, öğretmenlerin sayısal düşünmeyi öğretim uygulamasında daha açık ve bilinçli bir şekilde uygulamalarına olanak tanır.
Bilişimsel düşünme, hayatın her alanındaki sorunları çözmek, günlük sorunlara yenilikçi ve yaratıcı çözümler bulmak için bir mantık yürütme, algoritmik yaklaşımla düşünme veya yöntemdir.
Bir insan ile robot arasındaki farktan yola çıkarak, oyun ve kodlama uygulaması aracılığıyla robotlar, kodlama ve Hesaplamalı Düşünme arasındaki yakın bağlantıyı anlamak istiyoruz. "Beden zihnin deneyimlerini yaşar çünkü çocuk düşünür, programlamak için hareket eder ve bedeniyle işlemleri gerçekleştirir, sonra düşünür, zihniyle ve dille, tahmini ve gerçekte ne olduğunu karşılaştırır." Bu nedenle, kodlama ve eğitici robotik yoluyla, kızların ve erkeklerin öğrenme yoluyla değerini hemen ve sezgisel olarak kavradıkları bağlantıya gerek duyulmayan etkinliklerde bile, pratik, sürükleyici ve etkileşimli yollar sayesinde ilginç, eğlenceli ve ilgi çekici, Bilişimsel Düşünme'nin kazanılması gerekli görünüyor. yaparak, hata öğretimi (hata ayıklama) ve algoritmaların oluşturulması
Proje, Avrupa Kod Haftası ve Geleceği Programlama'nın Avrupa kampanyalarını takip edecek.
Adres:
Mengene Mah. Pazaryolu Sokak No 1 Karatay KONYA
Telefon
0332 358 33 95